Zastanawiasz się nad ograniczeniem dostępu do swojego lokalu rodzinom z dziećmi? Przeczytaj, co zrobić, aby każdy gość czuł się w Twojej restauracji dobrze – mały, duży, każdy!
Ograniczanie dostępu do restauracji dzieciom wydaje się etycznie trudnym tematem. Wykluczanie gości – a dzieci również są gośćmi restauracji – jest bardzo ryzykownym rozwiązaniem. Dlatego mamy dla Ciebie kilka wskazówek, które pomogą Ci dotrzeć do wybranych grup i sprawić, aby każdy gość czuł się w Twoim lokalu mile widziany!
Zamiast ograniczać dostęp – pomyśl o odpowiedniej aranżacji przestrzeni
Takie rozwiązanie znajduje swoich zwolenników, szczególnie podczas np. spotkań biznesowych, gdy omawianie kontraktów opiewających na wysokie kwoty w otoczeniu biegających, bawiących się i głośno śmiejących dzieci może być kłopotliwe. Lokale, które chcą być wybierane na takie spotkania, powinny dysponować możliwością wydzielenia części pomieszczenia, aby zapewnić gościom odpowiedni spokój i intymność.
Wydzielenie części przyjaznej dzieciom – z wygodnymi stołami rodzinnymi i kącikiem zabaw – sprawi, że dzieci będą mogły się bawić w bezpiecznej przestrzeni pełnej zabawek, blisko rodziców.
Pomyśl o rodzinach z dziećmi
Rodziny z dziećmi chętniej wybiorą lokal, który w swojej ofercie zawiera menu dziecięce. Chodzi tu nie tylko o mniejsze porcje, ale i o specjalne dania, które smakami i formą podania trafią w gusta tych najmłodszych. Jeżeli dodatkowo restauracja zapewnia kącik zabaw oraz zatrudnia animatora w najbardziej oblegane dni, to zdecydowanie zasługuje ona na miano restauracji przyjaznej dzieciom.
Większość miejsc może targetować się w ten właśnie sposób. Ograniczenie dostępu do oferowanych usług tylko klienteli dorosłej będzie pasować do zaledwie niewielkiej części rynku. Taką decyzję poprzeć powinna zawsze przemyślana strategia marketingowa i wizerunkowa.