Osoby poniżej dwudziestego roku życia to grupa klientów, która coraz chętniej korzysta z oferty lokali gastronomicznych. Co prawda statystycznie nie dysponuje ona takim budżetem jak osoby o ustabilizowanej sytuacji finansowej, jednak warto, aby oferta restauracji była atrakcyjna również dla młodszych gości. Trzeba jednak mieć świadomość tego, że w tym przypadku liczy się nie tylko smak – dowiedz się, jakie czynniki wpływają na decyzje zakupowe najmłodszych gości restauracji.

Oferta dla najmłodszych klientów: strategia cenowa

Poza nielicznymi przypadkami, młodzi goście nie dysponują zasobnym portfelem. Ich budżet zazwyczaj ogranicza się do tego, co dostaną od rodziców lub zarobią podczas wykonywania drobnych prac. Jest to jednak grupa skłonna do wydawania pieniędzy na usługi gastronomiczne. Młodzież lubi spotykać się w modnych restauracjach i spędzać w nich sporo wolnego czasu. Dlatego też cena dla tej grupy konsumentów powinna być atrakcyjna i dostosowana do jej możliwości finansowych. Warto zastanowić się zatem nad dedykowanymi promocjami, rabatami lub sprzedażą w zestawach. Dobrym pomysłem są również programy lojalnościowe, dzięki którym najmłodsi konsumenci mogą regularnie odwiedzać ulubione lokale, a zarazem oszczędzić lub cieszyć z dodatkowych benefitów.

Zaskakująca i nowatorska oferta dla najmłodszych gości

Młodzi ludzie są otwarci na nowości z całego świata. Chętnie wypróbują nowe potrawy i napoje, które do tej pory znali z internetowych filmików i zdjęć. Przykładem takich pozycji w menu jest pizza z chipsami lub bardzo ostrym sosem albo lody o niecodziennych smakach (majonez, prosciutto, ser pleśniowy). Dobrym pomysłem jest nawiązanie nazwą lub przepisem do znanych i lubianych książek, filmów lub bajek. Młodzi klienci chętnie sięgają po napoje czy też ciasteczka inspirowane historiami o Harrym Potterze lub popkulturowych bohaterach. 

Wygląd i sposób podania potraw 

Jeżeli danie serwowane w restauracji będzie wyglądać atrakcyjnie, to zanim młody klient zacznie je jeść, z pewnością zrobi mu zdjęcie i pochwali się nim w social mediach. Nie dziwi już rytuał robienia zdjęcia jedzeniu zanim rozpocznie się jego konsumpcja. Takie zdjęcie lub krótki film mogą być darmową reklamą lokalu. W dodatku bardzo skuteczną, ponieważ bezpośrednio trafia do potencjalnych nowych gości z tej samej lub podobnej grupy docelowej. Jeżeli zdjęcie spodoba się innym użytkownikom portalu, zapewne sami zapragną spróbować potrawy i zrobić sobie podobne zdjęcie. Aby poprawić dodatkowo wygląd potrawy, można zadbać o lepsze oświetlenie nad stolikami lub zainwestować w ciekawe dodatki i dekoracje – świeże kwiaty na stolikach, oryginalne sztućce i talerze czy też ozdobniki do napojów.

Ciekawym pomysłem jest również budowanie storytellingu wokół potraw. Na przykład naleśniki giganty, najostrzejsza pizza w mieście – tylko kilka osób było w stanie zjeść całą porcję, więc dla śmiałków, którym się to uda, przewidziany jest dyplom uznaniowy. W Polsce znajduje się kilka restauracji znanych z takiego storytellingu, a ludzie są w stanie przejechać wiele kilometrów, aby wziąć udział w wyzwaniu. Jeśli coś brzmi jak wyzwanie, to może doskonale działać na młodszych gości.

Ciekawe wnętrze lokalu

Atrakcyjne wnętrze restauracji może zachęcić młodszych klientów do jej odwiedzin. Niektóre lokale tworzą specjalne pomieszczenia, które zachęcają do sesji fotograficznych publikowanych chętnie w mediach społecznościowych. Są to na przykład ściany pokryte pluszem lub kwiatami, specjalne neonowe oświetlenie wnętrza, zabawne napisy na tapecie czy też oryginalne meble. Ciekawe wnętrze w połączeniu z dobrze wyglądającym daniem – to działa!